آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی

بازار خمیردندان تا ۴ سال آینده به کدام سمت می‌رود؟

بازار خمیردندان تا ۴ سال آینده به کدام سمت می‌رود؟

 

گزارشی از کلیات پیش‌بینی‌ها درباره بازار خمیردندان در دنیا

پایگاه خبری یاهو، به نقل از ReportLinker که پایگاهی برای تحلیل بازار است، گزارشی از پیش‌بینی روند رشد بازار خمیردندان را از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ منتشر کرده است.

یاهو می‌نویسد:

این روزها افراد نسبت به محصولات سفیدکننده‌ی دندان که یکی از انواع آن‌ها، خمیردندان‌ها هستند گرایش بیشتری دارند، البته باید گفت نسبت به مواد آسیب‌زای درون آن‌ها هم آگاه شده‌اند که خود عاملی بازدارنده برای رشد بازار این نوع خمیردندان‌ها محسوب می‌شود و این هم خود فرصتی برای تولیدکنندگان است و بازار دیگری برای محصولات حاوی مواد طبیعی را گشوده است.

ارزش بازار خمیردندان سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۶ و ۹ صدم میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده بود و بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، باید تا سال ۲۰۲۴، به ۳۶ و ۹۸ صدم میلیارد دلار آمریکا با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) برابر با ۶ و ۱ دهم درصد برسد.

عوامل تعیین کننده در جهت‌گیری بازار خمیردندان

در بازه‌ی زمانی که برای این تحقیق در نظر گرفته شده، افزایش مشکلات دندانی در بین کودکان و بزرگسالان که در نتیجه‌ی عادات غذایی ناسالم ایجاد می‌شود و همچنین افزایش محبوبیت محصولات بهداشت دهان گیاهی، عواملی هستند که خط‌مشی بازار خمیردندان را هدایت می‌کنند. گذشته از این، افزایش تبلیغات و انتخاب آگاهانه‌ی مصرف‌کنندگان بر رشد این بازار تأثیر می‌گذارد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، تحقیقات نشان می‌دهند توجه افراد به سلامت دهان رو به افزایش است. البته اگرچه از دهه ۱۹۶۰ پوسیدگی دندان‌های شیری رو به کاهش بوده، اما بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۴ در کودکان پیش‌دبستانی، از ۲۴ درصد به ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است. برای مثال در ایالات‌متحده‌ی آمریکا، تبعیض‌های نژادی و قومی در خدمات سلامت دهان مانند فیشورسیلانت تراپی هم مشاهده می‌شود.

بازار انحصاری

بازار خمیردندان به طور عمده در انحصار چند برند خاص از جمله کولگیت، پروکتل اند گمبل، یونیلیور و گلکسو اسمیت کلاین است. هرچند گذشته از این برندهای جهانی، محصولات محلی هم در ابن بازار نقش خود را ایفا می‌کنند؛ اما سیطره برندهای شناخته شده بر بازار خمیردندان کاملاً مشهود است.

آسیایی‌ها، بیشترین خریداران خمیردندان

از نظر جغرافیایی، آسیا-اقیانوسیه سهم عمده‌ای از بازار خمیردندان را به خود اختصاص می‌دهد، چرا که جمعیت در این منطقه مدام در حال افزایش و سبک زندگی در این منطقه در حال تغییر است و هزینه بیشتری صرف خرید محصولات بهداشتی می‌شود.

تقاضا برای خرید خمیردندان در چین به طور مداوم رو به افزایش است. تحقیق ملی اپیدمیولوژیک سلامت دهان در چین، پیوسته نظرسنجی‌ها و آمارهایی را در باب سلامت دهان مردم ارائه می‌کند که نشان می‌دهند بخش اعظم جمعیت این کشور از مشکلات دهان و دندان رنج می‌برند. همین موضوع باعث تغییر رویکرد افراد در انتخاب خمیردندان، از گزینه‌های ارزان به سمت گزینه‌های باکیفیت متوسط و بالا شده است.

منبع:دندانه

Views All Time
Views All Time
33
Views Today
Views Today
1
0
دیدگاه‌های نوشته

نوزده − دو =