چند راهحل ساده برای جذب مشتری در بازار رقابتی دندانپزشکی
برای اکثر بیماران کلینیکهای دندانپزشکی، تجربه کلی و میزان رضایتمندیشان از آن مرکز درمانی نسبت به کیفیت مراقبتهای پزشکی آنها اولویت دارد. با ارائه بهترین و با کیفیتترین شیوه ارایه خدمات مشتری، نهتنها رضایت آنان را جلب میکنید بلکه بیماران را تشویق خواهید کرد که شما را به اطرافیانشان معرفی کنند. با پیروی از این سه مرحله، میتوانید خدمات مشتری ویژهایی را در مرکز دندانپزشکی خود آغاز کنید:
۱. فرهنگ خدمات مشتری ممتاز را برای پرسنل خود بهوجود آورید
هر روز صبح در مورد قواعد و اصول فرهنگ خدمات مشتریتان با کارمندان صحبت کنید، در طول روز نیز دوباره بهکارگیری این اصول را به آنها یادآوری کرده و اگر تجربه موفقیتآمیزی در این زمینه بهدست آمد، شادی آن را با پرسنل سهیم شوید. کسب هر موفقیتی، از رضایتمندی مشتریان ناشی میشود. هنگامی که بیمار با خوشرویی و یک تجربه فوقالعاده از خدماتدهی روبرو شود، مطمئناً این موضوع به منزله پیروزی تیم پزشکی آن مرکز بوده و این پیروزی و موفقیت را باید در کنار هم جشن بگیرند.
۲. بیمارانتان را شگفتزده کنید
با بیماران خود تماس گرفته و حال آنها را جویا شوید، از آنها بابت مراجعه مجددشان به مطب تشکر کنید، گاهی هدایای کوچکی به آنها داده و همیشه بیماران را از میزان اهمیتی که به سلامتی آنها میدهید، مطلع کنید و در آخر به آنها اطمینان دهید که هر آنچه در توانتان هست برای بهبودیشان به کار خواهید گرفت.
۳. در برطرف کردن مشکلات احتمالی کوشا باشید
اگر بیماری از کار شما راضی نبود، سعی کنید علت نارضایتی او را شناسایی کرده و اشکال کار را برطرف کنید. گوش دادن، دلسوزی کردن، ابراز همدردی و تلاش برای حل مشکل، از جمله شیوههای موثر برای جلب دوباره رضایت بیمار است. اکثر بیماران به دنبال نتیجهای مطلوب و تجربهای برجسته از مراجعه به یک مطب دندانپزشکی هستند.
منبع:دندانه