تجهیزات دندانپزشکی تاج الدین
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برندسازی شخصی برای پزشکان

برندسازی شخصی برای پزشکان

 

محمد ظهره وند

برخی از پزشکان کمتر از توانایی‌هایشان نزد دیگران شناخته شده‌اند و درآمد کمتری دارند، برخی به اندازه تواناییشان شناخته می‌شوند و برخی بسیار بیشتر از تواناییشان کسب شهرت کرده و به موفقیت مالی رسیده‌اند.

شما دوست دارید جزو کدام دسته باشید؟ توانایی شما در برندسازی شخصی مشخص می‌کند که شما جزو کدام دسته خواهید بود.

در واقع برندسازی شخصی ذهنیت و تصویری از شما است که وقتی افراد به شما فکر می‌کنند به ذهنشان می‌آید. اگر علاقه دارید که نزد دیگران مقبولیت و محبوبیت پیدا کنید فقط کافیست که از چند اصل ساده پیروی کنید. بعد از آن به مرور زمان خواهید دید که هر روز افراد بیشتری شما را شناخته و به دیگران توصیه می‌کنند.

در دنیای امروزی در هر صنفی رقابت بسیار زیادی بوجود آمده است، رقابتی که در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته. در شرایط امروزی اگر شما تنها به افزایش تخصص و مهارتتان بیاندیشید اما هیچ برنامه‌ای برای معرفی خود به دیگران نداشته باشید افراد کمتری شما را خواهند شناخت و بیماران کمتری به شما مراجعه خواهند کرد. بنابراین طرح یک برنامه تبلیغاتی و بکار بردن راهکارهایی برای تقویت برند شخصی از ضروریات برنامه‌های هر پزشک در دنیای امروزی می‌باشد.

خوشبختانه ما در عصر ارتباطات هستیم. خبر خوب این است که تکنولوژی کمک بسیار زیادی به کسب و کار‌ها و متخصصان جهت معرفی خودشان به دنیای اطراف نموده است و خبر بد این است که افراد توانمندی که از تکنولوژی عصر ارتباطات جهت معرفی خود استفاده نکنند بسیار کمتر از ظرفیت درآمدزاییشان، کسب درآمد می‌کنند.

بسیاری از پزشکان این موضوع را درک کرده و از روش‌های مختلفی از قبیل تبلیغ در مجله‌ها و وب‌سایت‌های مختلف، طراحی وب‌سایت شخصی، ارسال پیامک تبلیغاتی، چاپ بنر و لیفلت تبلیغاتی و غیره استفاده می‌کنند. اما از آنجایی که برای تبلیغات خود استراتژی نچیده‌اند و کمپین تبلیغاتی طراحی ننموده‌اند بسیاری از هزینه‌هایی که صرف تبلیغات نموده‌اند هدر رفته و نتیجه رضایت بخشی دریافت نمی‌کنند.

اگر روش‌های تبلیغاتی شما به صورت گسسته و غیر مرتبط با هم باشند اثر بخشی شان بسیار کاهش می‌یابد. طراحی کمپین تبلیغاتی به معنی انجام تبلیغات هدفمند ومرتبط به هم در بازه‌های زمانی برنامه ریزی شده می‌باشد. یک نکته بسیار مهم در تبلیغات که حتی برخی از سازمان‌های بزرگ هم در نظر نمی‌گیرند این است که برای مخاطب شما مهم نیست که شما چه کسی هستید، بلکه برایشان مهم است که وجود شما چه کمکی به آنها می‌کند. شناخت بهتر مخاطبانتان به شما کمک می‌کند که نیاز‌هایشان را بهتر شناخته و تبلیغات موثرتری طراحی کنید. به عنوان مثال یک تبلیغ اشتباه که بطور مکرر از پزشکان در مجله‌ها و وب سایت‌ها می‌بینیم این است که تبلیغشان تنها تشکیل شده‌است از اسم پزشک، تخصص پزشک و آدرس و تلفن مطب. این نوع تبلیغات هیچ توجهی به مخاطب نمی‌کنند و تنها پیامشان این است که «من هستم» اما همانطور که گفته شد بیشتر از آنکه برای مخاطب مهم باشد که شما چه کسی هستید، برایش مهم است که چه خدمت ممتازی به او ارائه می‌کنید.

آقای جونا برگر استاد بازاریابی در دانشگاه پنسیلوانیا در کتاب جدید خود در سال ۲۰۱۳ با نام Contagious (مُسری) عنوان می‌کند که چگونه می‌توانید برای تبلیغ محصول، خدمت یا ایده‌تان سرایت اجتماعی ایجاد کنید. یعنی سرایت داوطلبانه دهان به دهان گسترده. با توجه به اینکه مردم هر روز مکالمات زیادی با یکدیگر در مورد محصولات و برند‌ها دارند بسیار مهم است که برای معرفی خود از استراتژی‌ای استفاده کنید که باعث شود برند شخصی شما در ذهن مشتری حک شده و طوری احساسات آنها را برانگیزاند که در مورد شما و خدماتتان با دیگران صحبت کنند. در واقع تبلیغات از طریق مجله، وب‌سایت و بنر برای پزشکان تنها گام اول بشمار می‌رود و بهتر است برای گام‌های بلندترتان جهت ساخت یک برند قوی شخصی استراتژی داشته باشید. اگر شما برنامه‌ای طراحی کنید که یک بیمار پس از اولین حضور در مطب شما نه تنها مشتری دائمی شما شده بلکه شما را به افراد بسیاری از اطرافیانش معرفی کند، به طور تصاعدی بر تعداد بیماران، محبوبیت و شهرت شما افزوده خواهد شد. اما اگر پس از تبلیغات هیچ اقدام دیگری انجام ندهید شانس شما در رشد شهرت و محبوبیت بسیار کاهش‌ یافته و همچنین تمامی هزینه‌هایی که برای تبلیغات کرده‌اید هدر می‌رود.

منبع:دندانه

0
دیدگاه‌های نوشته