لبخند آقای سوپر استار به سلامت دهان
گزارشی از همکاری محمدرضا گلزار، به عنوان سفیر سلامتی و مدل تبلیغاتی برند BUTLER و G.U.M
در روزهای پایانی تابستان ۹۴ در تمامی داروخانههای شهر تهران استند محمدرضا گلزار، سوپر استار سینمای ایران، تکیه داده به پیشخوان داروخانه، به مشتریها لبخند میزند. این برنامه تازه تبلیغاتی برندهای باتلر و جی.یو.ام است که از مردم برای گرفتن عکسهای خلاقانه با استند محمدرضا گلزار دعوت میکند. جایزه ویژه این مسابقه شرکت رد یک ضیافت شام به میزبانی آقای سوپر استار است.
همکاری گلزار به عنوان مدل تبلیغاتی یک نشان تجاری اولین فعالیت از این دست پس از سالها ممنوعیت حضور چهرههای سرشناس در پروژههای تبلیغاتی در ایران است که با نصب بیلبوردهای نوروزی در شمال کشور و جزیره کیش آغاز شد و به تدریج در سایر رسانهها امتداد یافت.
سابقه همکاری محمدرضا گلزار و شرکت تامین دارو، نماینده محصولات BUTLER و G.U.M در ایران به پاییز ۹۳ باز میگردد که در پی عقد قرارداد همکاری به عنوان سفیر سلامتی و مدل جدید تبلیغاتی این محصولات در ایران انتخاب شد.
به نظر میرسد تصمیم مدیران G.U.M انتخاب بسیار هوشمندانهای است. محمدرضا گلزار جدا از محبوبیت و معروفیت در جامعه ایرانی، لبخند منحصر به فردی دارد که یکی از مشخصههای آن دندانهای سفید و زیبای اوست. دندانهایی که بدون شک بهترین سمبل سلامت دهان و دندان هستند.
نشان تجاری نشان تجاری “جی.یو.ام” (G.U.M) متعلق به گروه بهداشتی سان استارز (Sunstars) است.
گروه سان استارز در ۱۹۲۳ توسط یک دندانپزشک به نام “جان اُ. باتلر” (John O. Butler) در شیکاگو بنیان گذاری شد و دیری نگذشت که به عنوان یکی از شرکت های مهم تولید محصولات بهداشتی دهان و دندان در بیش از ۹۰ کشور دنیا معرفی شد.
این روزها گلزار و G.U.M صفحات بسیاری از نشریات را در تسخیر خود درآورده است. علاوه بر این پوسترهای او در بسیاری از شهرهای ایران به مشتریان سوپرمارکها و داروخانهها لبخند میزند.
گلزار در یک مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان درباره همکاری به عنوان مدل تبلیغاتی با این نشان تجاری چنین میگوید:
– باشگاه خبرنگاران جوان: شما یکی از سوپراستارهای سینمای ایران هستید که فعالیت های انگشت شماری در زمینه تبلیغات روی برندها و بیلبوردها انجام میدهید.این روند رو چطور ارزیابی می کنید.
– به هر حال همه جای دنیا این اتفاق میافتد. بازیگران معروف و مشهور مورد توجه برندهای مختلف قرار میگیرند. من هم در انتخاب برندی که قرار است آن را به مردم معرفی کنم وسواس زیادی دارم ، چون قرار است مردم به من اعتماد کنند و از طریق من با آن برند یا کالا ارتباط برقرار کرده و خرید کنند.
من همیشه دوست داشتم برندی را انتخاب کنم که باعث سربلندی من شود و مردم از آن راضی باشند. به عنوان نمونه برند «جی یو اِم GUM» که محصولات بهداشت دهان و دندان را عرضه میکند را انتخاب کردم، چون از یک طرف سابقه طولانی مدت دارد و همه ما با آن حس نوستالژیک داریم و اگر یادتان باشد حداقل از دوران بچگی من مسواک «جی یو امGUM» وجود داشته است.باید توجه داشت بهداشت دهان و دندان چیزی است که متاسفانه قدیمی ها به واسطه نداشتن آگاهی مناسب از آن غافل بودند ، و از اونجایی که دهان سالم زندگی سالم رو به دنبال داره ، الان پدر و مادرها به واسطه فرهیخته تر شدن و درس خواندن از سطح علمی بالاتری برخوردارند و این باعث شده به بهداشت دهان و دندان بچه های خود بیشتر رسیدگی کنند و من از این جهت خوشحالم ، چون از یک طرف سهمی در این امر مهم دارم و از طرفی این سیستم اسم من را سفیر سلامت گذاشته است و این اتفاق که باعث شده جریانی به این مهمی را بین مردم واین برند برقرار کنم .
مدیر مارکتینگ شرکت تامین دارو، در مصاحبه با مجله زندگی ایدهآل درباره پروژه همکاری این شرکت با گلزار چنین میگوید:
– ایده برگزیدن سفیر سلامتی چگونه شکل گرفت؟
شرکت تامین دارو جهت اجرای تعهدات خود در راستای مسئولیتهای اجتماعی شرکتهای تجاری، افتخار عضویت در نهاد بین المللی United Nations Global Compact را دارد. طرفین این معاهده موظف هستند تا سالانه اقدامات اجتماعی خود را به سازمان ملل گزارش دهند. این اقدامات میتواند شامل فعالیت در حوزه سلامت، محافظت از محیط زیست و سایر اقدامات بشر دوستانه و اجتماعی باشد. شرکت تامین دارو هم در راستای تعهدش به این معاهده و نیز با توجه به ماموریت خود که کمک به ارتقا سلامت و بهداشت جامعه با ارائه بهترین و با کیفیتترین محصولات در راستای پیشگیری و درمان بیماری هاست، سعی دارد در زمینه پیشگیری از بیماریها و ارتقا سلامت دهان و دندان در میهن عزیزمان نهایت کوشش خود را بنماید. در این راستا واردات محصولات G. U. M که علمیترین محصولات بهداشت دهان و دندان هستند توسط این شرکت صورت گرفت و اکنون بعد از معرفی این محصول به بازار که قسمتی از ماموریت شرکت تامین دارو به شمار میآید زمان آن رسیده بود تا تعهد این شرکت در راستای کمک به ارتقا سلامت و فرهنگ پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان نیز اجرا شود و صد البته که نیاز بود تا از بین چهرههای محبوب فردی را به عنوان سفیر سلامتی معرفی کنیم که با بررسیهایی که انجام شد آقای محمد رضا گلزار که نماد سلامتی و زیبایی شناخته میشوند به عنوان سفیر انتخابی مد نظر قرار گرفتند و خوشبختانه ایشان هم که در زمینه همکاری با برندها بسیار سخت گیر هستند و برای اطمینان از اعتبار و کیفیت یک برند تیم تحقیقاتی دارند، همکاری با G. U. M را به عنوان اولین سفیر سلامتی پذیرفتند و اینگونه بود که بعد از ۱۲ سال از آخرین حضور ایشان در کنار یک برند تجاری، همکاری با G. U. M را آغاز نمودند.
– چرا آقای گلزار به عنوان سفیر سلامتی انتخاب شدند؟
ایده انتخاب آقای محمدرضا گلزار با محصولات بهداشت دهان و دندان G. U. M به عنوان سفیر سلامتی در راستای شعار این برند شکل گرفت. شعار برند G. U. M، Healthy GUMS. Healthy Life. میباشد، برداشتی که از معنای این شعار میشود و از نظر علمی هم کاملا صحیح است ارتباط مستقیم سلامت لثه با زندگی سالم است. سلامت زندگی در نگاه اول سلامت جسم در طول زندگی بوده که بزرگترین موهبت الهی به شمار میآید و در نگاه دوم تاثیر این سلامت بر روند زندگی و کسب موفقیتهای شغلی، اجتماعی و… میباشد.
از آنجا که آقای گلزار از جمله بازیگرانی هستند که سلامت جسمانی، ظاهر مناسب و موفقیت بسیار در کارشان دارند گزینه مناسبی برای اثبات این شعار و سفیر سلامتی بودند و قصد داریم از این راه توجه مردم را به لبخند ایشان که موید سلامت لثه و دندانهای ایشان هست جلب کنیم و تاثیر این سلامت بر کیفیت زندگی و موفقیت ایشان را گوشزد نماییم.
– لطفا توضیح بدهید که آقای گلزار به عنوان سفیر سلامتی چه اقداماتی را انجام خواهند داد؟
شرکت تامین دارو در راستای ارتقا فرهنگ پیشگیری در حوزه سلامت بهداشت دهان و دندان طرحی را به نام GUM SCHOOL آماده اجرا دارد این طرح یک برنامه جامع آموزش بهداشت دهان و دندان برای تمامی افراد جامعه و با تمرکز ویژه روی آموزش کودکان و ارائه روشهای پیشگیری و مراقبت برای افراد با ریسک بالای بیماریهای دهان و دندان بخصوص عفونت لثه است که از جمله آنها میتوان به افراد دیابتی، بیماران قلبی، مبتلایان به بیماریهای خود ایمنی و… اشاره کرد. آقای گلزار به اصطلاح کلید اجرای این طرح را خواهند زد و در شروع طرح با توجه به اهمیت بالای آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان، طی برنامههایی مشخص محصولات G. U. M را در اختیار کودکان نیازمند قرار خواهند داد و تیمی که با ایشان همکاری میکنند به آموزش این کودکان میپردازند.
در مراحل بعدی آقای گلزار با حضور در رویدادهای مختلف مربوط به بهداشت و سلامت دهان و دندان برای گروههای خاص اهمیت بهداشت دهان و دندان را به ایشان متذکر خواهند شد. همچنین طی این مدت پوسترها و بیلبوردهایی با عکس ایشان تهیه خواهد شد که در آنها نیز افراد را به حفظ بهداشت دهان و دندان تشویق خواهند کرد.
چند فرم از عکسهای گلزار در کسوت مدل تبلیغاتی G.U.M را گرد آوردهایم که در ادامه میبینید:
منبع:دندانه