شان و منزلت دانشجویان واحد بینالملل حفظ نمیشود
عضو دندانپزشک شورایعالی سازمان نظام پزشکی گفت: باید سطح زیرساختهای آموزشی را افزایش داده و امکانات کمی و کیفی برای دانشجویان واحد بینالملل یکسان دیده شود.
دکتر بهنام عباسیان با اشاره به اینکه تاسیس دانشگاههای بینالملل یکی از افتخارات ما بود، اذعان داشت: با راه اندازی واحدهای بینالملل در دانشگاههای مادر از خروج دانشجویان جلوگیری کرده تا آن پولی را که میخواهند خارج از کشور صرف تحصیل کنند برای آبادانی و پیشرفت دانشگاههای داخل کشور استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه خیلی از دانشجویانی که در دانشگاههای بینالملل تحصیل میکنند از هوش بالایی برخوردار هستند؛ ادامه داد: متاسفانه استانداردهای علمی از نظر کیفیت برای آموزش این دانشجویان رعایت نمیشود و نوع برخورد با آنها به گونهای است که انگار از نظر ذهنی کند هستند.
دکتر عباسیان با اشاره به اینکه دانشجویان واحدهای بینالملل بصورت آزاد هزینه پرداخت میکنند اما کیفیتهای لازم برای آموزش آنها در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: قبلا دانشگاههای بینالملل مجزا بود بطور مثال دانشگاه شهید بهشتی در قشم بود و دانشگاه بینالملل تهران در کیش قرار داشت و دانشجویان تا علوم پایه آنجا درس میخواندند اما با ادغام این دانشگاهها دانشجویان بینالملل با مشکلات متعددی مواجه هستند و شان و منزلت دانشجویی که در واحد بینالملل درس میخواند و قرار است وارد بازار کار شده و به نظام سلامت خدمت کند حفظ نمیشود.
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه باید سطح زیرساختهای آموزشی را برای دانشجویان دانشگاه بینالملل بالا برده و استانداردهای لازم رعایت شود خاطرنشان کرد: سطح امکانات رفاهی و آموزشی برای این دانشجویان باید یکسان باشد، در حالی که تشکیل کلاسها برای دانشجویان دندانپزشکی در مکانی نامناسب بوده و کلاسها در سه مکان پراکنده دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران؛ دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی و کلینیک دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی واقع در خیابان جمالزاده برگزار میشود.
به گفته وی ادغام واحدهای بینالملل در بین دانشگاههای مادر برای کاهش هزینهها نباید به معنای نادیده گرفتن حقوق آموزشی و امکانات رفاهی این دانشجویان باشد.
وی با اشاره به اینکه اگر زیرساختها را اصلاح نکنیم به سلامت مردم ضرر زدیم؛ ابراز داشت: امکانات آموزشی دانشجویان دندانپزشکی واحد بینالملل مناسب نیست به گونهای که ۵۵ نفر باید در بخشهایی که تنها ۴ یونیت دارند مشغول به کار شوند و یا همکاران تازه فارغ التحصیل شده که تجربه کافی ندارند به تدریس این دانشجویان میپردازند.
عباسیان تصریح کرد: مسئولان باید پاسخگوی این مسائل باشند و کیفیت فدای کمیت و پول نشود و اگر قرار است آموزش به این صورت باشد، پذیرش دانشجو برای واحد بینالملل صورت نگیرد زیرا دانشجو بدون کسب مهارتهای لازم علمی و عملی وارد بازار کار میشود که نتیجه آن آسیب رساندن به سلامت مردم است.
منبع:دندانه