برندهای معروف و طرح لبخندی که زیر سؤال میرود!
دندانهای زرد و نامرتب، انتخاب جدید تبلیغاتی گوچی
برند گوچی هم به زمره سنتشکنان طرح لبخند پیوست.
به گزارش دیلی میل، این برند ایتالیایی به تازگی برای تبلیغ لوازم آرایش خود، لبخندی با دندانهای زرد و فاصلهدار را انتخاب کرده که این موضوع موافقان و مخالفان زیادی داشته است.
یکی از مدلهای جدید گوچی، خانم دنی میلر، خواننده آمریکایی است که دندان نیش در دهان ندارد و در این تصویر تبلیغاتی، علاوه بر دندانها، تمام محتویات دهان خود از جمله زبان و لثهها را هم به نمایش گذاشته است.
دنبال کنندگان اینستاگرام گوچی، نظرات مختلفی نسبت به این حرکت داشتهاند. بعضی گفتهاند نشان دادن این تفاوتها ضروری است و برخی دیگر هم معتقد بودهاند بهداشت دهان ضعیف را ترویج میکند.
یکی از مخالفان در پیغامی مینویسد: «نمیشود گفت این لبخند فقط به خاطر اینکه متفاوت است زیبا هم هست. این دندانها ناسالم هستند.»
دیگری مینویسد: «من متوجه هستم گوچی چه هدفی را دنبال میکند، اما نکته مهم این است که دندانهای شکسته و فاصلهدار فقط از نظر استانداردهای آرایشی بد نیستند، بلکه استانداردهای دندانپزشکی و سلامت دهان هم آنها را نمیپذیرد.»
تعداد زیاد دیگری از مخاطبان هم این حرکت را تقدیر کرده و آن را لازم دانستهاند. برای مثال یکی از این افراد مینویسد: «دیدن این تبلیغات باعث میشود احساس کنم دندانهایم مشکلی ندارد!»
دیگری مینویسد: «هیچ وقت فکر نمیکردم تصویر یک لبخند مثل لبخند خودم را در تبلیغ برند به این معروفی ببینم! این نشان میدهد همه افراد هم آن دندانهای ردیف و مرتبی که موردپسند جامعه امروز است ندارند.» در پیغام دیگری نوشته شده: «من هم زمانی دندان نیش نداشتم و قبل از اینکه جراحی کنم، همیشه عدم اعتماد به نفس را احساس میکردم.» مخاطب دیگری هم مینویسد: «کاش وقتی من جوانتر بودم هم از این تبلیغها بود. انگار این لبخند ۱۶ سالگی من است!»
از این پیغامها اینگونه به نظر میرسد که برندهای محبوب، تأثیر زیادی روی ذهن و تفکر افراد میگذارند و باید دید آیا فاصله گرفتن از ایدئالها تنها بر روی اعتماد به نفس مخاطبانی که نواقصی در جسم خود دارند تأثیر مثبت دارد یا در موارد افراطی میتواند سبب بیتوجهی آنها به وضعیت سلامتی شود؟
منبع:دندانه