تجهیزات دندانپزشکی تاج الدین
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

توقیف آگهی تلویزیونی خمیردندان کولگیت در انگلستان

توقیف آگهی تلویزیونی خمیردندان کولگیت در انگلستان

 

کمپانی کولگیت پالمولیو بار دیگر به گمراه کردن بینندگان آگهی‌های خود متهم شد

پخش یکی از تبلیغات تلویزیونی خمیردندان کولگیت پالمولیو، به اتهام گمراه‌کننده بودن در تلویزیون‌های انگلستان متوقف شد.به گزارش بی‌بی‌سی، این شرکت در یک تبلیغ خود مدعی شده بود خمیردندانی برای پیش‌گیری و بهبود حساسیت دندان ساخته است که به‌محض استفاده، دندان‌ها را ترمیم می‌کند. در این تبلیغ عنوان شده اشخاصی که دندان‌های حساس دارند، می‌توانند روزی دو بار این خمیردندان را به مدت یک دقیقه با انگشت روی دندان‌ها و لثه‌هایشان بزنند تا التهاب لثه‌هایشان فوراً کاهش پیدا کند و دندان‌هایشان ترمیم شود.

با انتشار این تبلیغ که پخش آن از آگوست ۲۰۱۸ در تلویزیون آغاز شده بود، شش شکایت به سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا (ASA) مبنی بر گمراه کردن بیننده واصل شد، اما کولگیت در پاسخ این سازمان گفت از متن آگهی پیداست که منظور از ترمیم دندان، بهبود درد ناشی از حساس بودن آن است. این شرکت همچنین مدعی شد که خمیردندان جدیدی که تولید کرده است، حاوی آرژنین و کربنات کلسیم (معروف به Pro-Argin formula) است که فقط در خمیردندان‌های کولگیت یافت می‌شود و لایه‌ای بر روی مینای دندان تشکیل می‌دهد که ترک‌های میکروسکوپی آن را پر می‌کند. کولگیت همچنین برای اثبات ادعاهای خود، چهار مطالعه بالینی ارائه داده است، اما سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا این دفاعیات را قانع‌کننده ندانسته و اظهار کرده که آن‌ها با آنچه این شرکت در تبلیغ تلویزیونی خود ادعا کرده است و برداشتی که در بیننده به‌وجود می‌آید، متفاوت هستند.

در هفت سال گذشته، نه آگهی شرکت کولگیت توقیف شده‌اند که پنج عدد از آن‌ها آگهی‌های محصولات سلامت دهان و دندان بوده‌اند. سال ۲۰۱۴، یکی از آگهی‌های این شرکت که مدعی شده بود مسواکی ساخته است که با امواج صوتی دندان را تمیز می‌کند، به دنبال شکایت شرکت فیلیپس گمراه‌کننده خوانده و پخش آن متوقف شد.
در همان سال یکی دیگر از آگهی‌های خمیردندان سفیدکننده کولگیت که در وب‌سایت آن منتشر شده بود، به دنبال شکایت شرکت پروکتر اند گمبل (P&G) به خاطر استفاده از عباراتی مانند «انقلابی در خمیردندان‌های جدید»، «لبخند سفید فوری»، «بسیار سفیدتر» و «آثار ظاهری موقت با استفاده از سفیدکننده‌های نوری»، اغراق‌آمیز خوانده و توقیف شد. دلیل توقف یکی دیگر از آگهی‌های تلویزیونی آن هم جا زدن یک هنرپیشه زن به‌جای یک پرستار برای تمجید از مزایای یک خمیردندان ضد باکتری بود که هفت نفر علیه آن طرح شکایت کردند.

 

منبع:دندانه

0
دیدگاه‌های نوشته