سهم ۴۲درصدی کولگیت از بازار محصولات سلامت دهان دنیا
دهان و دندان مردم جهان در تسخیر کولگیت!
شرکت آمریکایی کولگیت پالمولیو بیشترین سهم بازار محصولات سلامت دهان دنیا را نسبت به سایر برندها از آن خود کرده است.
در گزارشی که نشریه فوربز به تازگی منتشر کرده است، شرکت کولگیت پالمولیو ۴۲/۱درصد از سهم بازار جهانی خمیردندان و ۳۲/۱درصد از سهم بازار مسواک دستی دنیا را در اختیار دارد.
اگرچه کولگیت تا در سال ۲۰۱۸ به دلیل مشکلاتی اعم از افزایش هزینه مواد خام و همچنین تقاضای ضعیف بازارهای کلیدی با چالش مواجه بوده، اما میزان کلی فروش محصولات آن نسبت به سال گذشته ۴ درصد و هزینههای آن ۱ درصد افزایش یافته است که دلیل آن را میتوان افزایش ۲ درصدی حجم تولیدات و قیمتگذاری یکسان در سراسر دنیا در نیمه اول سال مالی ۲۰۱۸ دانست.
فوربز پیشبینی کرده است کولگیت به دلیل ابتکاراتی که در تولید محصولاتی مانند خمیردندان و صابون دارد، حرکتی رو به رشد داشته باشد و در سال مالی ۲۰۱۹، میزان فروش آن ۸۳۰ میلیون دلار افزایش یابد که این به معنای میزان رشد مرکب سالانه (CAGR) برابر با ۲ و ۶ دهم درصد است.
اگرچه احتمالاً افزایش هزینه حمل و نقل و هزینههای جنبی، افزایش رقابت و کاهش رشد فروش محصولات کولگیت در برخی از بازارها بر درآمد این کارخانه تأثیر منفی میگذارد، اما انتظار میرود افزایش سرمایه در گردش، افزایش قیمت مواد خام را جبران کند. گذشته از این، زیاد شدن جمعیت، به خصوص در بازارهای نوظهور عاملی است که میتواند سبب افزایش درآمد کولگیت شود. چراکه این برند هنوز در کشورهایی مانند چین و هند جای گسترش دارد و دلیل آن را میتوان استفاده کم برخی از مناطق این کشورها از مواد بهداشتی و افزایش مصرف این محصولات به دنبال رشد اقتصادی دانست.
پیشبینی فوربز برای ارزش کل درآمد کولگیت پالمولیو در سال ۲۰۱۹، ۱۶/۲میلیارد دلار و برای میزان درآمد این برند، ۲/۵میلیارد دلار است. این نشریه، اظهار کرده است که کولگیت سال آینده، از محل فروش محصولات سلامت دهان، ۷ و چهار دهم میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد.
منبع:دندانه