تجهیزات دندانپزشکی تاج الدین
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

باید‌ها و نباید‌های بیمه‌ای برای دندانپزشکان

باید‌ها و نباید‌های بیمه‌ای برای دندانپزشکان

 

دندان‌پزشکان در دانشکده‌ها معمولا آموزش مدونی در مورد قوانین بیمه و نحوه تعامل با شرکت‌های بیمه نمی‌بینند. از آنجایی هم که پوشش‌های بیمه‌ای خدمات دندان‌پزشکی را در بر نمی‌گیرد، معمولا تعامل بیمه‌ها با دندان‌پزشکان از تراز مالی بالایی برخوردار نیست. ولی در موارد روزمره تجویز دارو یا درخواست رادیوگرافی به هرحال دندان‌پزشکان موظفند قوانین بیمه را رعایت کنند. در لیست زیر یک سری از قوانین اصلی بیمه‌ها را که تقریبا شامل تمام شرکت‌های بیمه سطح کشور می‌شود مرور می‌کنیم.

۱. مطابقت دادن عکس و احراز هویت و تطابق دفترچه با مراجعه کنند.
۲. کنترل تاریخ اعتبار دفترچه
۳. درج تاریخ ویزیت یا ارائه خدمت در دفترچه
۴. درج کلیه خدمات صورت گرفته یا موارد درخواستی با خط خود دندان‌پزشک به صورت خوانا. (منشی یا دستیار حق نگارش دفترچه را ندارند و مهر نظام پزشکی نبایست در اختیار آن‌ها قرار گیرد.)
۵. درج بلافاصله خدمات و خودداری از کندن برگه خالی از دفترچه.
۶. تعرفه دریافتی از بیمه شدگان باید مطابق تعرفه‌های رسمی اعلام شده باشد. انجام موارد خارج از تعهد، ولی نوشتن موارد مورد تعهد با توافق بیمار و دندان‌پزشک کلاهبرداری از بیمه به شمار می‌رود.
۷. خدمات انجام نشده نباید گواهی شوند.
۸. افراد فاقد صلاحیت (کسانس که فاقد شماره نظام پزشکی و مجوز طبابت در آن مرکز دندان‌پزشکی هستند، لابراتواریست، تکنیسین دندان‌پزشکی و…) نباید برای بیماران تحت پوشش بیمه خدمات ارائه کنند.
۹. دفترچه بیمه نباید به عنوان ودیعه یا ضمان پرداخت‌های بیمار در مطب نگهداری شود.

تخلفات شایع بیمه‌ای
– انجام خدمات برای افراد بیمه نشده (استفاده از دفترچه دیگران)
– جدا کردن نسخه سفید
– اخذ تعرفه اضافی
– نوشته شدن دفترچه توسط افراد غیر دندان‌پزشک (منشی، دستیار، پذیرش و…)
– نوشتن نسخه بدون تاریخ، با تاریخ گذشته یا آینده
– گواهی برای خدماتی که هرگز صورت نگرفته یا نگارش جعلی برای دریافت حق بیمه برای خدمات صورت گرفته که تحت پوشش بیمه نیستند.

منبع:دندانه

0
دیدگاه‌های نوشته