اشتباهات رایج دندانپزشکانی که سرشان شلوغ است
– آنها اغلب حواسشان به هزینههاشان نیست
یک دندانپزشک باید هزینه روزانه فعالیت خود را بداند ( هزینه مواد مصرفی، حقوق پرسنل، مالیات، اجاره و هزینههای سربار دیگر). کل هزینه ها باید بر تعداد روزهای فعال مطب تقسیم شود، ورودی روزانه صندوق هر روز باید به میزان معقولی بیش از آن باشد.
– به بیمارانشان زنگ نمیزنند
بیماران دندانپزشکی باید در فواصل منظم جهت معاینه دندانپزشکی فرا خوانده شوند. میتوان در نرمافزار مطب فاصله زمانی از مراجعه قبلی را تعریف کرد، به صورتی که به کارکنان مطب یادآوری کند با فردی که مثلا یکسال است مراجعه نکردهاند تماس بگیرند.
– کنسلی زیاد دارند
بسیاری از دندانپزشکان به بیمارانشان برای چند روز دیگر وقت میدهند اما هر روز شاهد کنسل کردن و عدم حضور بیماران وقتی آن روز هستند. برای کاهش تعداد عدم حضور بیماران در مطب که نتیجهای جز هدر رفتن زمان حضور دندانپزشک در مطب ندارد، چند راه وجود دارد که باید ترکیبی از آنها را استفاده کرد.
– موقع وقت دادن زمان را چند بار به بیمار تاکید کنید؛ البته نه مثل روبات! مثلا “خب خانم فلانی پس شد دوشنبه ی دیگه ساعت چهار و نیم”
– از بیمار اطلاعات کافی بگیرید. داشتن شماره همراه، ثابت، شماره مواقع ضروری و حتی ایمیل هم بد نیست.
– چک کردن حضور یا عدم حضور بیماران هر شیفت لازم است در شیفت قبل انجام شود.
– داشتن یک لیست انتظار از بیمارانی که برایشان وقت مشخص شده است ولی مایلند در صورت امکان زمان زودتری مراجعه کنند هم کمک کننده خواهد بود.
منبع:دندانه