تجهیزات دندانپزشکی تاج الدین
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کلینیک‌های دندانپزشکی امروزی؛ طراحی مدرن و خدمات متفاوت

کلینیک‌های دندانپزشکی امروزی؛ طراحی مدرن و خدمات متفاوت

 

کلینیک‌های دندان‌پزشکی با طراحی‌های زیبا و کارکردهای متفاوت

وارد اتاق که می‌شوید، یک کاناپه طرح چسترفیلد (با لبه‌های برگشته) از جنس مخمل، به همراه فرش‌های قدیمی و یک گنجه بزرگ توجه شما را جلب می‌کند. اتاق «برایان شاه» جایی ایده‌آل برای مطالعه کتاب به نظر می‌رسد. اما این‌جا برای مطالعه دانشجوها نیست، بلکه اتفاق دیگری در آن‌جا روی می‌دهد؛ این اتاق، مطب یک دندانپزشک است.
برایان شاه که یکی از مالکان موسسه هنرهای جراحی شیکاگو است، با سامر تورنتون، طراح داخلی همکاری کرده تا «حسی از دانشگاه‌های بزرگ دنیا» را در دفترش شبیه‌سازی کند. در اتاق انتظار، دیوار پر است از نقاشی‌های زیبا. همچنین یک میز اداری مدرن به جای یک پیشخوان سنتی قرار گرفته است. شاه می‌گوید «دفتر باید خاص باشد، نه این که مثل دیگر کلینیک‌ها باشد». او بخشی از وقت خود را در دانشگاه ییل می گذراند و بخشی دیگر را در مطبش در شیکاگو. او در دانشگاه ییل، مدیر تحقیق در زمینه جراحی دهان و فک و صورت است.
دندانپزشکان به دنبال راه‌هایی برای جذب مشتریان هستند. آنها دفترهای خاصی می‌سازند که برای بیماران علاقمند به طراحی داخلی زیبا و جذاب باشد. به این ترتیب حتی پر کردن دندان هم می‌تواند همراه با تجربه‌ای لذت‌بخش از حضور در دفتری زیبا باشد.

تورنتون می‌گوید که از دندانپزشکان زیادی شنیده که علاقه دارند دفترشان را جذاب‌تر کنند تا این حس به بیماران به دست بدهد که انگار کلینیک آنها مانند خانه است. او اخیرا دیوارهای دفتر یک دندانپزشک را با کاغذ دیواری پارچه‌مانند فیروزه‌ای پوشانده است. او همچنین پوششی در دیوار به کار برده که صدای دریل دندانپزشکی را جذب می‌کند و نمی‌گذارد که این صدا به بیرون برود. کلینیک او هم انگار اتاق نشیمن است. او همچنین از پرده‌های بلند پارچه‌ای استفاده کرده تا گرما را به پنجره‌های بزرگ اضافه کند. در راهرو از لامپ‌های با نور ملایم استفاده شده است و کف از چوب بلوط سفید است. همچنین یک متر به ارتفاع سقف اضافه شده است. تورنتون می‌گوید: «می‌خواستیم احساس خانه بودن و استقبال و پذیرایی را به کلینیک بدهیم. این‌جا دیگر آن حس اتاق‌های استریل دندانپزشکی را نمی‌دهد.»

برخی دندانپزشکان علاوه بر طراحی داخلی زیبا، امکاناتی مانند تزریق بوتاکس و فیلرهای پوستی را ارائه می‌دهند. آنها همچنین چشمه آب گرم هم دارند. وندی پساونتو، مشاور مدیریت ساکن شیکاگو که با دندانپزشکان هم کار می‌کند می‌گوید: «دندان نقطه شروع کار است». به گفته او، بسیاری از دندانپزشکان در یک دهه گذشته چنین خدماتی را ارائه کرده‌اند و برخی از این خدمات دارند محبوب‌تر می‌شوند.

شانزده درصد دندانپزشکی‌ها، بوتاکس و فیلر ارائه می‌دهند. این آمار را آکادمی زیبایی صورت آمریکا اعلام کرده است. این آکادمی به دندانپزشکان آموزش‌های لازم را می‌دهد.

کلینیک‌های دندانپزشکی امروزی؛ طراحی مدرن و خدمات متفاوت

کلینیک‌های دندانپزشکی امروزی؛ طراحی مدرن و خدمات متفاوت

در چشمه آب گرم و دندانپزشکی میچل، درخواست برای فیلرهای پوستی و بوتاکس دو برابر شده و اکنون ۵ درصد درآمد این چشمه از این راه است. این در حالی است که جف دون، مدیر این مرکز می‌گوید که این مقدار در سال گذشته ۲ درصد بود. آنها مدت‌هاست که بوتاکس را برای اختلالات مرتبط با مفصل گیجگاهی-زیرواره‌ای به مشتریان ارائه می‌دهند. اما اخیرا تعداد مشتریانی که به دلایل زیبایی از خدمات بوتاکس این مرکز استفاده می‌کنند بیشتر شده است. دون می‌گوید: «حرف آخر این که مردم دوست ندارند که به دندانپزشک مراجعه کنند. اما زمانی که بیشتر روی جنبه زیبایی و چشمه آب گرم تمرکز می‌کنید، اوضاع برایشان خیلی جذاب‌تر می‌شود.»

کریستوفر سرنکویچ ۶۱ ساله در آژانس معاملات املاک فعالیت می‌کند. او حضورش در دندانپزشکی را با درمان‌های آبی در چشمه آب گرم میچل همراه کرده است. او یک ساعت بیشتر در این کلینیک می‌ماند و یک وقت دکتر معمولی برای او تبدیل شده به زمانی برای کاهش استرس، بدون این که نیاز باشد که جداگانه به آب گرم دیگری برود. سرنکویچ در حالی که به سمت یکی از اتاق‌های ماساژ این چشمه آب گرم می‌رفت گفت: «واقعا ریلکس می‌شوم».

ماساژ در میچل ۹۵ دلار در ساعت است، و یک‌سوم بیماران حالا در زمانی به این چشمه آب گرم مراجعه می‌کنند که در آن روز وقت ویزیت دندان‌پزشک ندارند. این کلینیک برای بیمارانی که فرآیند درمان دندان‌هایشان بیش از شش ساعت طول می‌کشد، سرویس رفت و آمد با لیموزین فراهم می‌کند. هر ویزیت دندانپزشک هم با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حضور در چشمه آب گرم و ماساژ رایگان همراه است.

هرچند که این پیشنهادها فوق‌العاده نیستند اما در هر حال باعث تولید درآمد می‌شوند. پساونتو می‌گوید که برخی از دندانپزشکان برای درمان‌های ضد پیری تبلیغ می‌کنند، چون این درمان‌ها باعث می‌شوند که اثرات درمان‌های گران‌تری مانند سفید کردن دندان، ارتودنسی نامرئی و روکش دندان بیشتر به چشم بیاید. او می‌گوید: «این به‌ویژه زمانی به سودمند است که در منطقه‌ای باشید که مردم برای کارهای زیبایی به سراغ کلینیک دندانپزشکی شما بیایند. در این صورت می‌توانید کاری کنید که اثر کارهای زیبایی که روی دندان‌هایشان انجام شده بسیار بیشتر به چشم بیاید.»

استودیو دندانپزشکی اورا پنج دفتر در شیکاگو دارد که همه طراحی داخلی «صنعتی» و «شیک» دارند. آنها سال گذشته در دو دفترشان کارهای مربوط به بوتاکس و فیلرهای پوست را آغاز کردند. ملادین کرالی، مالک این استودیو می‌گوید که مدیریت این بخش جدید با دو نفر است که مجوز مربوط را دارند و این کار باعث شده که مشتریان جدیدی به کلینیک مراجعه کنند. او البته گفته که این کارها در کل بخش زیادی از درآمد را به خود اختصاص نمی‌دهند.
البته همه فکر نمی‌کنند که کلینیک‌های دندانپزشکی باید خدمات بوتاکس ارائه دهند. آماندا جیکوبز، سخنگوی آکادمی پوست آمریکا موضع این سازمان را این‌چنین بیان می‌کند: «ارائه خدمات درماتولوژی از سوی فردی که متخصص پوست نیست، یا فردی که پزشک نیست و نظارتی هم بر او نیست، می‌تواند منجر به عوارضی شود یا این که نتایج مطلوب را به همراه نداشته باشد.»

همه دندانپزشکان هم به دنبال ارائه خدماتی متفاوت از حرفه‌شان نیستند. جنیفر برژ هلر که تورنتون طراحی داخلی کلینیک او را به عهده داشته به مشتریانش نمی‌گوید که خدمات ضدپیری ارائه می‌دهد. او از ارائه خدماتی معمول مانند جرم‌گیری و پر کردن دندان راضی است. بسیاری از دندان‌پزشک‌ها تنها از این راه نان درمی‌آورند. اما او می‌گوید که از طراحی دفترش به ذوق آمده است. در دفتر او پرده‌های چین‌دار، اشیای عتیقه، آثار نقاشی و گچ‌کاری لبه دیوار دیده می‌شود. او می‌گوید: «دفترم خیلی حس خانه را پیدا کرده است. برخی حتی فقط می‌آیند که دفتر من را ببینند.»

منبع:دندانه

0
دیدگاه‌های نوشته